Wyjazd do Górzna

Dnia 4.04. 2023r. pojechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Górzna. Uczestnikami wycieczki były klasy: 6a i 6b.

Wędrowaliśmy po lesie i mieliśmy spotkania przyrodnicze. Ośrodek, do którego przyjechaliśmy nazywał się Ośrodek Edukacji Ekologicznej – Wilga  Przyjechaliśmy o godzinie 9.14, a planowo mieliśmy być o 11.00. Było jeszcze dużo czasu do otrzymania pokoi, więc poszliśmy na spacer po mieście. Pani Agnieszka  Zimnicka zapoznała nas w podstawowymi informacjami na temat Górzna, a Pani Alicja Wolska zachęcała do udziału w zabawie terenowej. Podczas drogi przyłączył się do nas piesek. Nazwaliśmy go Fafik. Był bardzo fajny i towarzyszył nam w spacerze, ale potem odłączył się od naszej grupy. Po zakwaterowaniu, mieliśmy spotkanie z Panem Łukaszem, który był naszym przewodnikiem po Górznieńsko- Lidzbarskim Parku Krajobrazowym. Zanim wyruszyliśmy na pieszą wędrówkę, obejrzeliśmy prezentację o bogactwie przyrodniczym tego parku oraz formach ochrony przyrody. Po obiedzie – o godzinie 15.00 poszliśmy na wędrówkę do rezerwatu przyrody Szumny Zdrój. Przewodnik opowiadał nam o zwierzętach, roślinach, pomnikach i znakach, które znajdują się w lasach. Wróciliśmy o 17.30. Wędrówka była męcząca, ale bardzo fajna, ciekawa i interesująca. O 18.00 była kolacja. Na kolację było można zrobić sobie kanapki oraz były naleśniki z twarogiem. Potem mieliśmy czas wolny i wykorzystywaliśmy go na integrowanie się z rówieśnikami.

Drugiego dnia -5.04.2023 r., zaraz po śniadaniu byliśmy na drugiej wędrówce do lasu, z której poznałam krajobraz polodowcowy i jego cechy. Zrobiliśmy 8 345 kroków. Niestety o godzinie 11.00 musieliśmy opuścić ośrodek. Przed wyjazdem dostaliśmy zapiekanki.

Wyjazd bardzo mi się podobał. Poznałam i dowiedziałam się bardzo dużo ciekawych rzeczy. Wiem, jakie zwierzęta żyją w lesie, jakie rośliny są pod ochroną, dlaczego nie wolno zbierać drewna z lasu itp. Na zakończenie wszyscy uczestniczy otrzymali pendrive – jako gadżet reklamowy projektu finansowanego przez województwo kujawsko – pomorskie.

Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś jeszcze pojedziemy do Górzna, ale na dłużej.

Zapraszam do galerii zdjęć.